חדשות

שר הבריאות דורש להציב עמדות משטרה בתוך בתי החולים

בעקבות תקרית האלימות בהדסה הר הצופים, פנה השר הורוביץ ליועמ"שית לפעול למיצוי הדין עם המתפרעים: "אנחנו לא רואים כתבי אישום נגד מי שמעז להרים יד בבית חולים ולהשחית רכוש"

שר הבריאות ניצן הורוביץ. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בעקבות תקרית האלימות הקשה בהדסה הר הצופים השבוע, שר הבריאות ניצן הורוביץ פנה ליועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה, בדרישה לפעול למיצוי הדין עם המתפרעים והתייחס היום (ד') בכנס בתי החולים הממשלתיים למקרי האלימות במוסדות הבריאות.

"הצוותים הרפואיים שלנו לא יכולים ולא צריכים להתמודד עם בריונות ואלימות", אמר השר. "אחות שעוסקת בהצלת חיים היא לא שוטרת ולא צריכה לחשוש שיכו אותה. אנחנו לא רואים כתבי אישום נגד מי שמעז להרים יד בבית חולים ולהשחית רכוש. ככה לא מגבים ושומרים על הצוותים ועל המטופלים. פניתי ליועמ"שית בדרישה לפעול למיצוי מלא של ההליכים המשפטיים עם העבריינים".

עוד אמר כי "בישיבת הממשלה הבאה אדרוש להציב עמדות שוטרים בתוך בתי החולים, שיוכלו להגיב בזמן אמת לכל מקרה אלימות. צוותי הבריאות יעסקו ברפואה והשוטרים באכיפה. פשוט מאוד".

לדבריו, "ההסתה נגד אנשי משרד הבריאות, שגברה בתקפות הקורונה, האלימות נגד הצוותים הרפואיים, הם חלק מאותה הבעיה. בכל מקום, ובטח בתחומי במערכת הבריאות, עלינו לנהוג באפס סובלנות לאלימות".

נושאים קשורים:  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  אלימות בבתי החולים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
18.05.2022, 19:19

אפס סובלנות לאלימות על ידי הוספת שוטרים ??, שוטרים שהם תלמידיו של המפכ"ל שבתאי נ"י . כמובן לא על ידי הוספת אחיות ואחים ועובדים סוציאלים והכנת תשתית רפואית ידידותית למשתמש .

אנונימי/ת
24.05.2022, 08:25

נשמע שאתה חושב שיש סיבה ( כלשהי ) להרים סכין על רופא נכון ? אולי השילוט לא היה בצבע שמוצא חן בעיניו.
עצם ההשוואה בין משטרה ואלימות היא מקוממת

אנונימי/ת
18.05.2022, 19:20

נראה שמתעורר

אנונימי/ת
19.05.2022, 06:46

עלוב ולא מספיק. הצבת שוטרים שיפחדו להגיב לא תפתור את הבעיה.
צריך חקיקה שמציבה עונש מינימום שלא ניתן להפחית ממנו וכולל מאסר נגד מתפרעים, במקביל לסנקציות ממשיות נגד המתפרעים עצמם כמו הרחקה מבית החולים לתקופה ממושכת.
אזלת היד של המערכת המשפטית פשוט מקוממת

אנונימי/ת
19.05.2022, 14:28

ומה עם קופות החולים? אין אפילו מאבטח.